domingo, 3 de julho de 2011

Congratulations, Royal Society, for yours 350 years

Congratulations, Royal Society (British Academy of Sciences - http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Society) by yours 350 years.
You are the scientific method to work, so your motto is "no words" (nullius in verba) and contribute a lot towards the development of technology and its benefits to mankind.
Science moves through observation, experimentation, the formulation of the question, by the hypothesis test, for the challenge by referendum.
And especially, as you from the beginning evidence, for the dissemination of results.
Science moves in opposite direction of the economy, in which secrecy is the lifeblood of business, in which asymmetric information allows a privileged group of more gains that are not in the service of humanity, as the achievements of Science and Technique does.
And the politicians who get the votes of the people have not wanted to admit being wrong, or even realize it yet, have not studied the history of science, and want everything to continue as is.
But we believe in science, is not it?
Transformation in the service of humanity.






Parabens, Royal Society (Academia das Ciencias inglesa - http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Society  ), pelos teus 350 anos.
Tu és o método científico a funcionar, por isso o teu lema é "não por palavras" (nullius in verba) e contribuiste e muito para o desenvolvimento tecnológico e os seus benefícios para a humanidade.
A Ciência move-se pela observação, pela experimentação, pela formulação da pergunta, pelo teste da hipótese, pela contestação, pelo referendo.
E especialmente, como tu desde o princípio provaste, pela disseminação dos resultados.
A Ciência move-se em sentido contrário ao da Economia, em que o segredo é a alma do negócio, em que a informação assimétrica permite a um grupo de privilegiados obter mais valias que não estão ao serviço da humanidade, como as conquistas da Ciência e da Técnica.
E os políticos que conseguem os votos das populações ainda não quiseram dar o braço a torcer, ou sequer ainda não perceberam isso, não terão estudado a História da Ciência, e querem que tudo continue como está.
Mas nós acreditamos na Ciência, não é?
Na transformação ao serviço da humanidade.

Sem comentários:

Enviar um comentário